1402-08-10 10:38
902
0
87246
یادداشت:

۱۳ آبان نماد مبارزه با استکبار

حادثه تاریخی ۱۳ آبان ۱۳۵۸ و تسخیر لانه جاسوسی توانست چهره شیطان بزرگ و نوکران داخلی را افشا کند.

به گزارش گلستان ما، علی منصوری در یادداشتی نوشت: فصل ممیزه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های دنیا علاوه بر ماهیت معنوی آن وجود رهبر و مرجع دینی توانست اعتماد آحاد مردم را نسبت به اصالت قیام، از غنای بیشتری برخودار نماید و دومین امتیاز انقلاب اسلامی؛ دین‌باوری مردم با افق تشکیل حکومت دینی برمبنای قسط و عدالت و استقلال طلبی بود.

سومین ویژگی رویکرد نهضت؛ ظلم ستیزی و مبارزه با ظالم و فساد و زیاده‌خواهی مستکبران عالم و چهارمین شاخصه، حمایت از مظلومین جهان و پنجمین ممیزه، نگاه  اصولی برای فراهم نمودن جامعه مهدویت و ایجاد تمدن اسلامی با محوریت دین بوده است. 

لذا حوادث ایجابی و سلبی در رخدادهای انقلاب اسلامی در بستر تاریخی از سال ۱۳۴۳ تا پیروزی ۲۲ بهمن ۵۷  و بعد از آن اعم از ریزش‌ها و رویش‌ها توانست انقلاب اسلامی را به درخت تنومندی تبدیل نماید که باعث شگفتی کفار و خفاشان مستکبر گردید.

لذا هر یک از وقایع مهم تاریخی انقلاب، سرفصل تازه‌ای برای تداوم حرکت انقلاب شد. تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه و به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان ۵۸  هریک به نوبه خود مسیری جدید را  در سیر تکاملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کرد.

شاید از مهمترین و اصلی ترین این وقایع را بتوان، تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام قلمداد کرد، که حضرت امام (ره) از آن به عنوان  انقلاب  دوم یاد کردند و آن را  یوم ا... نامیدند.

افشاء چهره امریکا بوسیله اسناد لانه جاسوسی و بی‌آبرویی امریکا در تئوریزه براندازی نظام جمهوری اسلامی باعث کینه‌‌توزی شیطان بزرگ نسبت به  انقلاب اسلامی شد زیرا آنان انقلاب اسلامی مانع بزرگی برای منافع خود می‌دیدند و انقلاب اسلامی خار چشم مستکبران بود.

جنگ افروزی امریکا در منطقه علاوه بر روحیه تفرعونی امریکائی‌ها، خسارت‌های مادی و معنوی جدی بر پیکره جوامع اسلامی وارد کرده است.

قطعا این دشمنی‌ها از طرف جهانخواران تا زمانی که مردم پایبند به اهداف و آرمان‌های اسلامی باشند ادامه خواهد داشت. لذا شناخت سیزدهم آبان سرفصل دشمن‌شناسی، تسبت به  مبانی انقلاب اسلامی و راهبرد  مقابله با استکبار جهانی است.

لزوم شناخت تمام فرایندهای شکل‌گیری قبل و بعد آن بهترین چراغ راه برای نسل جوان انقلابی برای ادامه راه تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

امروز متاسفانه نسل جوان ما با چالش‌ جدی تبیینی نسبت با وقایع و حوادث گذشته انقلاب روبرو هستند و از سوی دیگر به علت برخورد گزینشی دولت‌های گذشته با اصول مسلم انقلاب اسلامی با نگاه افراطی و تفریطی؛ و اتخاذ راهبردهای سازش‌کارانه لیبرالیستی، آسیب جدی بر پیکره فرهنگی انقلاب اسلامی وارد کرده است.

بعنوان مثال کمرنگ شدن فرهنگ ظلم‌ستیزی با ظالمان، استقلال‌طلبی وخودباوری و مقابله با فرهنگ وارداتی غرب در جامعه را می‌توان حاصل تفکر لیبرالی دانست.

ضرورت توجه عالمانه به وقایع تاریخی انقلاب اسلامی مانند ۱۳ آبان ۵۸ که نماد پیروزی و مبارزه با استکبار به سرکردگی امریکا است، می‌تواند مانایی راهبردی برای رسیدن به اهداف نهایی انقلاب اسلامی را افزایش دهد.

۱۳ آبان ۱۳۴۳ و تبعید امام (ره)به ترکیه، فراهم کننده خیزش فرهنگی، سیاسی نسبت به پیش‌فرض های رژیم پهلوی و آغاز حرکتی توفنده  برعلیه رژیم شد.

گلوله بستن دانش‌آموزان و دانشجویان واساتید دانشگاه تهران در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دومین خطای استراتژیک حکومت شاه و آمریکا بود که موجب خروش مردمی شد و چهره کریه نظام ستمشاهی و فتنه‌گری آمریکا را بیش از پیش  افشا نمود و حادثه تاریخی ۱۳ آبان ۱۳۵۸ و تسخیر لانه جاسوسی توانست چهره شیطان بزرگ و نوکران داخلی را افشا کرده و یک پیام راهبردی نسبت به فتنه انگیزی آمریکا را در داخل کشور داشته باشد.

در حقیت تسخیر لانه جاسوسی امریکا دستاورد بزرگی برای تداوم راه از لحاظ سیاست‌گذاری داخلی وخارجی، فرهنگی، امنیتی را برای نظام جمهوری اسلامی  فراهم سازد وفتح لانه جاسوسی توانست اتاق فکر اصلی جریان استکبار را در کشور پس از شناخت دقیق منهدم نمایند.

لذا واکاوی علمی از رخدادهای سیزدهم آبان می‌تواند راهبردی روشنگرانه و واقع‌بینانه را برای نسل جوان ارائه کرده و بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی و علت‌یابی مخاصمه استکبار با انقلاب اسلامی را نیز به دنبال داشته باشد.

فهم عالمانه از فتنه‌ها و توطئه‌ها سال‌های نخست پیروزی انقلاب، وقوع جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمانه برعلیه کشور، زدن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس و حمایت از تروریست‌های سازمان منافقین تا حمله نظامی به طبس و حمایت از فتنه گران  سال‌های ۱۳۷۸، ۱۳۸۸ و آبان ۱۳۹۸  و۱۴۰۱  و ترور دانشمندان هسته‌ای با نظارت مستقیم سران آمریکا و سازمان‌های جاسوسی استکبار جهانی، افشاکننده خیانت‌ها و جنایات امریکا در کشور اسلامی را برای نسل انقلابی تئوریزه خواهد کرد.

حضرت امام خمینی (ره) در باره مبارزه ملت ما با امریکا می‌فرمایند: «ما تا آخر عمر، علیه دولت آمریکا مبارزه می‌کنیم و تا آن‏ را به جایش ننشانیم و دستش را از منطقه کوتاه نکنیم و به تمام مبارزان راه آزادى کمک نکنیم تا آن‏ها را شکست دهند و خود مردم ایران سرنوشت خویش را به دست گیرند، از پاى نمی‌نشینیم.صحیفه امام، ج ۱۲، ص ۱۷۵»

بنا براین اگر هدایت‌های ولی‌فقیه زمان نبود  قطعا کشور با چالش‌های غیر قابل جبرانی مواجه می‌شد. زیرا آمریکا بسان گرگی است که کارش دریدن و به یغما بردن سرمایه  ملت‌های مستضعف است بهترین دلیل این مدعی جنایات اسرائیل در غزه، حضورداعش در سوریه وعراق و سایر کشورهای مظلوم، که مستقیما با نظر امریکا اداره می‌شود.

مقام معظم رهبری در این خصوص می‌فرمایند: «در این قضیّه (غزه)، آمریکا شریک جرم قطعی جنایت‌کاران است؛ یعنی در این جنایت، دست آمریکا تا مِرفق در خون مظلومان و کودکان و بیماران و زنها و مانند اینها داخل شده و آلوده است؛ در واقع، او دارد به یک نحوی مدیریّت می‌کند این جنایتی را که در غزّه دارد انجام می‌گیرد؛ آمریکا است که دارد مدیریّت می‌کند.»

مژده امید بخش کلام حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در دیدار با سران نظام این است که فرمودند: «رژیم غاصب صهیونیستی، رفتنی است؛ دولت‌هایی که به سراغ قمار عادی‌سازی رفته‌اند بدانند که به قول اروپایی‌ها دارند روی اسب بازنده شرط‌‌بندی می‌کنند.... تاکید کردند که دنیای آینده، دنیای فلسطین است، نه دنیای موجودیت صهیونیستی! ظلم و جنایات صهیونیست‌ها هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.»

و در یایان به نظر نگارنده، اولا شناخت علمی از حوادث تاریخ انقلاب اسلامی علاوه بر واکسینه شدن افکار عمومی در برابر تهاجمات فرهنگی بهترین راهبرد برای مقابله با دشمن را ارائه خواهد کرد.

ثانیا ابعاد این رخدادها و مستندات کشف شده از لانه جاسوسی برای نسل جوان ما واکاوی نشده است و دشمن توانسته با هژومونی رسانه‌ای، بعضا برخی ازمسائل مهم را به صورت وارونه جلوه داده و جلاد را به جای شهید معرفی کند.

ثالثا مطالبه مقام معظم رهبری نسبت به  گنجاندن مضامین اسناد لانه جاسوسی در کتاب‌های درسی کاملا تحقق نیافته، امید است این مطالبه موردتوجه مراکز فرهنگی وآموزشی کشور قرار گیرد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.